13 Jan 2012

First Week That You Don't Expect


Assalamualaikum..

Minggu ni first week posting aku dah start rasa penat dan stress. Bila stress memuncak dan tak dapat di kawal, aku mula la nak menangis :'(

Lah kenape pulak ko ni? Kan dah biasa pergi posting. Memang biasa tapi aku penat sebab aku rasa ada terlampau banyak sangat keje yang aku kena buat. Bila dah sem last ni banyak benda yang kita kena kejar. Buku log kena bagi full. So setiap hari ada je lah keje yang CI (clinical instructor) bagi. Yang tak bestnya bila ari ni kita present kat dia, dia still rasa tak puas hati. She wants more. She keep asking you questions until you don't know how to answer it anymore. Bila dah tak tau bising lah dia. Sometimes kita rasa question dia tu nonsense. Tapi layan je lah dah kita ni student. So ko kena balik umah edit balik keje ko, carilah sebanyak mana info sampai dia puas hati. Then, keje yang untuk hari ni pun dia still lagi bagi. Dah bertambah beban ko. Setiap ari aku kena list siap-siap keje dia bagi supaya tak tertinggal satu pun.

Then, ada lagi yang lebih menarik. Kolej (sebenarnya universiti tapi aku suka cakap kolej) aku ni ada learning online system. Lupa dah ape namanya. Dari dulu lagi ada. Tapi dulu just ada disscussion ngan lecturer secara online. Lecturer bagi soalan kita jawab dan dia akan komen jawapan kita tu. Tapi sekarang dia ada pakai system baru yang lebih upgrade. Homework pun dia bagi online. Macam minggu ni contohnya. aku kan pi posting kat hospital. Time posting memang tak pergi kelas la. Walaupun ko tak pergi kelas tapi ko still ada homework. Kalau ko tak cek kat internet memang ko tak tau ada homework. Time posting kan sape la yang bother nak bukak website UCSI. Aku tak tau lah sape yang rajin sangat bukak dan spread the news kitaorang ada assignment kena buat. Ada markah pulak tu. Aduhai. Dah nama assignment mestilah kena ada cover page bagai, ada format. Aku tau benda tu kena buat hari rabu malam lepas balik keje. Most of student baru je tau ada keje. Hari jumaat dah nak kena submit sebelum pukul 5. Bape jam je tinggal. Aku kan keje shift petang. Pukul 1 macam tu dah kena ada dalam bas. Nanti lambat pulak sampai. Kiranya kena submit sebelum pergi hospital. Kena bangun awal, pergi print, pergi School of Nursing hantar assignment then pergi makan baru pergi hospital. Kena kuar umah awal la jawabnye. Nak keluar umah awal kena bangun awal. Elok lah tu. Ko balik keje petang pun dah nak dekat pukul 10pm. Sambung pulak assignment sampai pukul 3am. Nak sambung lagi buat memang tak mampu. Mata dah berat sangat-sangat. Wajib tido. Esoknya kena bangun awal. Memang letih dan penat. Bukan aku je merungut. Semua orang bising.

Keje yang CI bagi kat hospital dan jugak assignment lecturer. Which one to give priority? I also don't know.
I can finish both tapi kualiti keje tu kurang sikit lah. Badan penat, otak penat. Tak larat nak pikir.

Aku tak tau lah ape aku merapu. Janji buat, siap dan hantar.

Cepat lah weekend. Tak tahan dah ni :(


No comments:

Post a Comment