30 Jan 2012

AJL 26


Assalamualaikum..

credit to google

Dah lama tak tengok AJL. sob sob sob.. Kesian betul. Macam dok dalam hutan pulak. Tu kali ni semangat tunggu depan tv.

Baru aku tau Sohaimi Mior Hassan ni rupanya navy dulu training kat UK lagi. Mak Ngah aku cakap time dok layan AJL tadi. Anak jati Perak ni. Owh navy ke? Sesuai sesuai. Suara dia memang 'jantan' la .

Aku kagum ngan najwa latif. Baru 16 tahun dah berada di pentas AJL. Kelakar bila dengar Faizal Ismail kata " Najwa jangan lupa ye esok sekolah"..hahaha..

Sukanya tengok Alyah tadi. Macam music box dah. Boleh dia berpusing lama-lama dengan tangan statik tak gerak-gerak. Dress dah la cantik. Macam princess. Awesome! Wow, Remy Ishak muncul (tepuk tangan!). Romantik nyeee. Memang patut pun dia menang persembahan terbaik :) Yeay! kemenangan pertama untuk Alyah dalam AJL.

Lagu Alyah kisah hati ni memang lagu favorite aku. Aku dok ulang tengok lagu ni kat You Tube dekat duaribulapanratus kali jugak. Dalam handphone pun ada. Tiap hari wajib dengar. Terasa dekat dengan hati bila dengar lagu tu. Kisah cinta paling melankolik. Cara penyampaian Alyah, vokal dia, gerakan penuh emosi membuat kita rasa kesedihan mendalam dalam lagu ni. Mungkin sebab tu aku tak bosan dengar lagu ni berulang-ulang kali.

Lagu Yuna aku tak berapa sangat la. Aku just suka tengok style dia. Tak lama lagi mesti orang ramai pakai tudung turban tu. Ari tu aku tengok turban ni kat Hajaba Pavilion boleh buat sesak nafas. 3 keping RM200!

Beribu sesalan pun boleh tahan. Meremang rasa dengar lagu tu. They make a perfect trio. Walaupun berbeza generasi tetapi mereka sangat serasi. Eh, macam pantun pulak. haha. Ok lah diaorang menang tempat ke2 kan. Tadi perasan tak Shila yang comel macam nak terjatuh tangga. Nasib tak jatuh.

Persembahan Hafiz paling jimat. Sempoi gila. Tapi masyuk. Untung banyak tu. Suara dia consistent je sepanjang persembahan. Layak menang.

AJL 26 ni ada 30 juri. Supaya tak ada pihak yang mempertikaikan ketelusan penjurian. Di ketuai oleh Azmeer. Aku tak pertikaikan ape-ape. Lagu-lagu yang menang memang best pun. Tema air pun aku suka. They used high speed camera so that they can record all these fast moving object - little tiny water drop and water splashes. Alyah siap baring dalam air untuk teaser AJL. Terbaiklah!


Apa-apa pun, aku rasa kesemua finalis memberikan persembahan yang hebat. Kalau tengok live kat Bukit Jalil sure terpukau punya. 


Till then. Good Night! 

No comments:

Post a Comment