7 Jan 2012

Happy Birthday Khairul Fahmi !


Assalamualaikum wbt.

Pagi - pagi tadi lepas abeh kelas aku dengar radio era. Dj tu cakap ari ni birthday keeper terhangat Malaysia, Khairul Fahmi Che Mat. Semangat aku taip 1 entry.hehe.

Ehem, nak wish sikit la.. Dear Apek, Happy Birthday ! sweet 23.. Teruskan bermain dengan cemerlang. Kurangkan kontroversi, tingkatkan prestasi. *winkwink* May God bless u always :))

Eh, macam pernah dengar ayat ni.. Mane lagi Melodi la..heee..

Aku ada la tengok video surprise party yg gf apek buat. Suke belon-belon merah yang banyak-banyak tu lepas tu ada belon bola sepak in between. Tulis kat situ Happy Birthday. Kreatif. Ramai yang komen kaw-kaw teruk pasal video tu. Aku tak nak lah terlibat. Zip mulut.

Apek sekarang famous sungguh. Dah macam artis. Mana ada atlit lain dapat liputan meluas cam dia ni.

credit to Google

Apek jadi model cover muka depan untuk majalah GLAM edisi lelaki 2011. Sebelum ni dia jadi cover URTV tak silap. Apek nampak lain sangat dalam gambar ni. Kening ngan rambut tu macam orang jepun dulu-dulu. Erk, perempuan kat belakang tu sape?

Aku makin suka ngan Apek ni lepas Harimau Muda kalahkan Indonesia time Sukan Sea hari tu. Penah tengok dia main dalam tv dan tengok live kat Stadium Bukit Jalil. Waktu Malaysia lawan Bahrain. Ala yang kalah 2 - 3 tu.

Walaupun kalah aku suka sangat gol Nazmi Faiz. Terbaiklah ! Tak tau nak cakap macamane bisingnya stadium waktu tu. Semua excited ni termasuklah aku sekali. hehe. Nak cakap ngan orang sebelah pun kena jerit. Aku tak bising. Aku tepuk tangan je :)


Stadium tak full. Aku dengar sapa entah cakap penonton ada 40 ribu. Punya la sesak orang kat luar sebelum nak masuk. Tapi bila masuk dalam banyak lagi tempat kosong.


Pic ni kawan aku snap sebelum game start. Time nak nyanyi lagu Negaraku dan lagu negara Bahrain.


Tu nampak tu Apek yang jersi hijau.


Saya suka betul mai tengok bola ni. First time kot. Stadium ni dekat je ngan umah sewa. Naik lrt baru 70 sen. Tapi tak penah pun rasa nak pi tengok. Abeh- abeh pun pi Bukit Jalil sebab Jom Heboh.


Yang kat belakang tu kawan aku. 


Ni lagi sorang kawan aku. Semua pic dia yang snap. Pandai dia ambik gambar. Tu aku suruh dia beli dslr 1. Boleh photoshoot sama. Ye dak? 
dalam kenangan ke tinggal kenangan? Nevermind, just quickly move on.

Semangat pakai jersi. Dah tengok bola kat stadium harus lah pakai jersi. Semua orang pakai kot. Sapa-sapa yang fanatik tu siap lekat bendera kat pipi. Aku malas lah. 

Till then. Bye.

Majulah sukan untuk negara ! Have a nice day people :)

2 comments: