21 Jan 2012

Diary Of The Day : Hanging Out At Pavilion


Assalamualaikum..

Happy Holiday everyone :) I only have a few days leave for this CNY coz i got posting night shift for two day, on thursday and friday. Although the leave are just a few days but i'm glad to have it. A break for a while from a stressful week. We can going back to our hometown on Saturday. Or even Friday ( if u can't control your homesick anymore! ) just after you leave the ward.

Ok, Its been such a long times that me and my friend, Kak Pah did not going out together. We couldn't find a suitable time coz we had a clash schedule. When i was in holiday, she going for posting. When she on holiday, its my turn for posting. So i postponed to Sunday to going back to hometown. Today, Saturday we plan to go out. Just spend time together hanging around, window shopping, chit chat, photo shoot and eating out.


Masuk je kat entrance dah terasa semangat CNY. Penuh decoration dengan warna merah, bunga sakura, tanglung and everything related to Chinese. By the way, pelik tak combination warna pakaian di atas? Pink, hitam and biru turqoise. Adik aku cakap "Kak ape kes ko pakai shawl Pink?" Shawl biru tertinggal kat Taiping. Jadi pakai aje ape yang ada. So ini lah hasil nya! Tak pelik kan?


Orang tua ni memang famous. Ramai dok nak bergambar dengan dia. Aku punya la tersenyum ceria dia buat muka kelat je. Memang spesies tak mesra pengguna.


Gong Xi Fa Cai! Love the Sakura blossom tree :))

Aku keluar ni bukan la ada niat nak shopping pun. Sebab aku dah habis beratus waktu Year End Sale hari tu.  Dah puas dah beli so keluar ni hanya cuci mata.

Bila jalan-jalan sampai kat booth Etude House haruslah aku belek-belek barang kat situ. Korang pernah pakai produk Etude House tak? Aku penah pakai sekali - before make up spray. Most of items tak ada diskaun. Harga biasa je. Kalau harga biasa memang aku tak kan beli. Kalau aku beli jugak jawabnya hujung bulan makan maggi tomyam letak telur je >.<

Tapi sekali bila belek-belek terpandang la BB Cream dari RM42.90 jadi RM20 je. Arghh murah nya!  dah la aku memang nak cari BB cream. Awesome! nampaknya tak jadi lah pakai Maybelline. Bertukar kepada Etude House (EH). EH ni brand asal dari Korea. BB cream pun asal dari Korea. Thinking of this make me straight away bought the cream. And face mask also. Face mask pun ada diskaun. Normal price RM9.90/piece. Malas la nak cakap berapa diskaun. Nanti orang kata aku asyik pakai benda murah je. Aku beli 5 pieces. Yay!


Then, kitaorang pergi lunch. Aku breakfast kan minum air je. Memang terasa la lapar. Kitaorang lunch kat Watami: Japenese Casual Restaurant. Memang bajet nak lunch sini. Pasal lunch kita story nanti lah. Sebab makan dua kali.hehe.


Then, kitaorang berjalan-jalan sampai kat Tokyo Street. We love these place. Rasa macam ada kat Jepun, barang-barang kat sini pun best-best.


Asal kepala aku senget pelik? i looks distorted. LOL!

Here, we also meet our tall-sweet-love to smile-kind hearted-classmate, Wong Ik hang. Dia jalan-jalan ngan girlfriend dia.


Take pic together. Kenang-kenangan. Nanti habis belajar tak jumpa dah. Dah la ko orang Sarawak. Percentage (nerd!) tak jumpa dah tu sangat lah tinggi. Kan?


Hall of Fame ^_^

Ni pic randomly captured. CNY biasa lah kan mesti ada tarian naga ni. Ramai tourist stop by here and watched this with full of excitement! Can be easily seen from their face. Kita Malaysian dah biasa tengok. So buat tak hairan je lah.hehe.


Sy suka sangat cermin besar kat Pavi ni ! :-) Sila jangan muntah hijau atau pun meloya. Hehe.


Kitaorang pergi kedai buku. Apekah nama nya? The times tak silap. Lama la tak beli buku. Baucer buku 1Malaysia tak dapat-dapat lagi. bila entah kolej nak kasi. Orang suka membaca majalah macam aku memang nak sangat lah baucer tu.haha. Bajet.





I bought this ! Romance Novel *winkwink* Kalau nak beli buku ilmiah tunggu dapat baucer.kehkehkeh..

Hmm, aku tak sangka betul kat Pavilion ni pun orang berani nak mencuri. Pelik lah. Orang melayu pulak tu. Mencuri dalam mall ni aku pernah tengok dalam sinetron Indon je. Cite Anakku Bukan Anakku. That time aku tengah bayar barang. Aku beli pen. Pasal pen ni pun aku tak paham. Ape kes letak harga in US Dollar? Sini pakai ringgit malaysia maaa. Dah jenuh aku nak kena tanya bape ringgit. Bila display harga US Dollar rasa murah je pen tu. Sekali convert haa ambik kau nak dekat RM10. Sebabkan aku suka pen tu yang nampak cam exclusive yet feminine pejam-pejam mata je lah beli. Aku tercari-cari duit syiling so i didn't bother when heard cashier talking among them self about thief, stealing, get caught and etc. Dah bayar terus aku pergi kat kawan aku. Dia tunggu kat luar sebab nak jawab called. Kawan aku cakap la 5 minit tadi ada sorang budak laki, mugkin form 4 or form 5 keluar dari kedai PDI sebelah sorok-sorok bawak beg sekolah yang still ada tanda harga. Sambil tu mamat tu pura-pura sibuk dok bersembang ngan awek dia. Tapi rupanya ada guard yang perasan. Laju-laju diaorang kejar dia and he get caught. Kawan aku cakap dia kesian sangat tengok budak tu. Muka pucat lesi, nampak sangat takut gila. Kalau toreh muka mesti tak keluar darah (over!). Memang kesian lah. Tapi sape suruh ko mencuri kan. Nak kesian pun tak guna. Then manager kedai datang. Awek dia lesap sudah. Aku tak tau lah ape jadi seterusnya. Sure kena seret pi balai polis. Ish, ape nak jadi la orang sekarang.

Then, dinner. Next entry ok.

#Monolog Dalaman# Alah macam la ada orang nak baca next entry ko. Tak pe tak nak baca pun. Aku nak tulis jugak.  ~


Sebelum balik berphotoshoot sikit :D


Just ignore the crowd. Who cares about u there? Nobody right? Furthermore, too many people are making love taking pic there. Nothing to be shy about. 


Eh, salah. Macam ni baru betul..


When you are happy put your arm in the air ! /0/


Suka pic ni. Not bad la kira untuk tahap aku ambik pic waktu malam. Kat fountain cantik ni memang ramai orang ambik gambar. Tu bangla baju merah buktinya.hehe..


A bit blur image. But nevermind. I still like it :) Alah ko tu semua suka. Ape yang ko tak suka ?

Peace no war. Jom balik. Harus balik walaupun jam baru pukul 8.30pm. Nanti mak mertua marah.

No comments:

Post a Comment