5 Jan 2012

ASB


Assalamualaikum..

Semalam 4hb Maybank sini sangat la penuh. Ramai orang nak update dividen ASB. Aku tak sempat nak gi sebab kelas full.

Aku nak update dividen plus montly saving. Aku tak buat loan. Loan keje nanti lah. Tiap- tiap bulan aku harus pergi bank masukkan duit ASB. Maybank kat depan kolej aku je. Tu yang boleh pegi sentiasa. Akak bank situ pun memang dah cam sangat muka aku.

Tapi ada gak beberapa bulan aku terpaksa skip. heee. Macam time raya  ari tu. Paham-paham je lah shopping raya macamane kan. Sure beratus habis untuk diri sendiri je :)

Then, tadi baru la aku berkesempatan pergi bank. Sejam jugak dok dalam tu. Nasib kawan aku teman. Dok pot pet pot pet dua orang kat situ tak la bosan sangat.

Alhamdullilah, tersenyum lebar cek. Dapat lah RM200++. Korang mesti lagi banyak kan.

Kawan-kawan, marilah kita menabung, menyimpan duit. Tak kisahlah ASB ke bukan. Ikut korang lah. Tak rugi kita simpan. Banyak gunanya di masa depan. Aku harap taun 2012 ni aku lebih istiqamah nak simpan duit. Tak nak skip-skip.

Got to go. Nak masuk kelas pukul 2pm.

Bye!

No comments:

Post a Comment